تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
3

خودروسازها از قیمت ‌گذاری جدید خودرو خوشحالند

  • کد خبر : 4253
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
خودروسازها از قیمت ‌گذاری جدید خودرو خوشحالند
قیمت گذاری جدید خودرو توسط رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام شد و به گفته او پیش فروش هایی که تا ۹ دی انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

قیمت ‌گذاری جدید خودرو

قیمت گذاری جدید خودرو توسط رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام شد و به گفته او پیش فروش هایی که تا ۹ دی انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

وی اظهار داشت: پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو،دنا پلاس توربو شارژ دستی و دنا پلاس اتوماتیک، هایما توربو s۵ دستی، هایما توربو s۷ اتوماتیک، k۱۳۱، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شود.

او با بیان این ‌که باید دید خودروسازها از این قیمت‌ گذاری جدید خوشحالند، افزود: خودروسازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو بودند و با توجه به این ‌که بازار خودرو انحصاری است، باید قیمت ‌گذاری براساس فرمول محاسباتی ما صورت بگیرد.

این در حالی است که سازمان بازرسی خوستار لغو مصوبه شوری رقابت شد و اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی گفت: طرح شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو باید تجدید نظر شود.

بازار-خودرو

رشد قیمت در بازار خودرو به دنبال قیمت گذاری جدید 

او معتقد است: مصوبه اخیر شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با فرمول جدید، بازار را دچار التهاب می‌ کند و قیمت ‌ها افزایش پیدا می ‌کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: مقرر شده در بازه زمانی یک ماهه و هر سه ماه ۳۰ درصد این قیمت برای تعدادی از خودرو‌ها افزایش پیدا کند، این رقم در سایر خودرو‌ها هم مؤثر خواهد بود.

به گفته بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی مرجع تعیین قیمت بازار به نوعی تحت هدایت خودروسازان قرار گرفته، با عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان، نبض بازار را کنترل می ‌کنند که این شرایط فشار را به مردم تحمیل خواهد کرد.

فعالان بازار از سوی دیگر از رشد قیمت خودرو خبر می دهند، در حالی که هنوز تقاضا به بازار بازنگشته و قهر خریداران از بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

به گفته فعالان بازار خودرو اولین عامل اثرگذار روی رشد قیمت خودرو در بازار، طرح قیمت گذاری جدید خودرو است که  براساس آن خودورها در دو گروه خاص و عام قیمت گذاری خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.