تاریخ : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲ 8 رمضان 1445 Sunday, 17 March , 2024
0

صرفه‌جویی سالیانه ۴۸میلیون تومانی خودروی نو

  • کد خبر : 5899
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
صرفه‌جویی سالیانه ۴۸میلیون تومانی خودروی نو

صرفه‌جویی سالیانه ۴۸میلیون تومانی خودروی نو – رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودرو با اشاره به اینکه خودروی سواری فرسوده در حال حاضر ۴.۱۳ لیتر بیشتر سوخت مصرف می‌کند، گفت: میزان صرفه‌جویی سوخت یک خودروی نو نسبت به خودروی فرسوده تقریبا روزی ۱۳۰ هزار تومان است که در سال حدود ۴۸ میلیون تومان می‌شود.   […]

صرفه‌جویی سالیانه ۴۸میلیون تومانی خودروی نو – رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودرو با اشاره به اینکه خودروی سواری فرسوده در حال حاضر ۴.۱۳ لیتر بیشتر سوخت مصرف می‌کند، گفت: میزان صرفه‌جویی سوخت یک خودروی نو نسبت به خودروی فرسوده تقریبا روزی ۱۳۰ هزار تومان است که در سال حدود ۴۸ میلیون تومان می‌شود.

 

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در خصوص عرضه بنزین صرفه‌جویی شده در بورس انرژی گفت: میزان صرفه‌جویی سوخت یک خودروی نو نسبت به خودروی فرسوده تقریبا روزی ۱۳۰ هزار تومان است که در سال حدود ۴۸ میلیون تومان می‌شود.

مشهدی شریف گفت: اگر این ۴۸ میلیون تومان در بورس انرژی و بر قیمت پایه فروخته شود و صرفه‌جویی بنزین در بورس خریداری و فروش می‌شود. و در نهایت دولت این بنزین را به کسی می‌دهد که انباشت قابل توجهی از سوخت دارد و می‌تواند به فروش برساند و صادر کند.

 

بیشتر بخوانید:

صنعت اسقاط خودروی ایران

 

رییس انجمن اسقاط و بازیافت خودرو گفت: هر خودرو فرسوده هر روز چیزی بالغ بر ۴/۱۳ لیتر بیشتر بنزین مصرف می‌کند. اگر این قانون بر اساس ماده هوای پاک و گواهی صرفه‌جویی انرژی داده شود صاحبان خودروهای فرسوده به طور غیرمستقیم در بورس می‌توانند گواهی صرفه‌جویی خود را خرید و فروش کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.