تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

عرضه لاستیک با نرخ دولتی و احتکار

  • کد خبر : 4419
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
عرضه لاستیک با نرخ دولتی و احتکار
عرضه لاستیک با نرخ دولتی و‌ کمبود و افزایش قیمت لاستیک به ویژه برای وسائل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، کامیون، نفتکش و غیره مطرح شده و بارها نیز مسئولان مختلف درباره علل و عوامل آن صحبت کردند.

عرضه لاستیک با نرخ دولتی

عرضه لاستیک با نرخ دولتی و‌ کمبود و افزایش قیمت لاستیک به ویژه برای وسائل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، کامیون، نفتکش و غیره مطرح شده و بارها نیز مسئولان مختلف درباره علل و عوامل آن صحبت کردند.

به گفته کارشناسان یکی از مهمترین عوامل بروز این مشکل عدم همکاری برخی توزیع کنندگان لاستیک با دولت برای عرضه لاستیک با نرخ دولتی به صورت حواله‌ ای و احتکار آن است.

با وجود کمبود و افزایش قیمت وسائل حمل و نقل عمومی به ویژه ماشین ‌آلات سنگین مانند اتوبوس و کامیون وزیر راه و شهرسازی به تخلفات در زمینه توزیع لاستیک پرداخت و گفت: همه متخلفان و محتکران را به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: موجودی لاستیک و ذخیره آن خوب بوده و توزیع نیز در حال انجام است، اما تخلفات فراوانی وجود دارد که در حال بررسی است.

حذف سازمان راهداری از چرخه توزیع

وی ادامه داد: جلسات پایش وضعیت حمل و نقل کشور با حضور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر افراد مرتبط با مساله‌ لاستیک به صورت هفتگی جلساتی برگزار می ‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر توزیع لاستیک با وقفه ‌ای مواجه شده که یکی از دلایل آن حذف سازمان راهداری از چرخه توزیع این کالای ضروری مورد نیاز رانندگان است که البته مصوبه ستاد تنظیم بازار را در این زمینه را اصلاح کردیم.

به گفته اسلامی، بسیاری از عوامل توزیع لاستیک تخلف کرده، با حواله به راننده تحویل نداده یا لاستیک تقلبی به رانندگان داده بودند. برخی نیز لاستیک را احتکار کرده بودند.

میزان تولید و عرضه لاستیک‌ های داخلی

وی تاکید کرد: در همین راستا سازمان حمایت همه توزیع کنندگان متخلف لاستیک را به دادگاه و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کرده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در برخی از شهرها لاستیک با سایز مورد نظر رانندگان وجود ندارد و مقرر شده که از این به بعد وارد کنندگان لاستیکی که از نظر جنس و کیفیت مورد تایید سازمان راهداری است، وارد کنند.

وی تصریح کرد: برای توزیع لاستیک‌ های تولید داخل نیز وزارت صمت مکلف شده تا گزارش کاملی از میزان تولید و عرضه لاستیک‌ های داخلی ارائه دهد تا ببینیم کدام یک از تولید کنندگان کاهش عرضه نسبت به تولیدشان داشته ‌اند.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.