تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

نکات کلیدی کنترل عصبانیت و خشم

  • کد خبر : 4300
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
نکات کلیدی کنترل عصبانیت و خشم
کنترل عصبانیت و خشم یکی از مواردی است که این روزها روی آن تاکید شده است و یکی از روش های کنترل خشم به سبک مانترا در تمام دنیا به کار می رود.

عصبانیت خود را کنترل کنید

کنترل عصبانیت و خشم یکی از مواردی است که این روزها روی آن تاکید شده است و یکی از روش های کنترل خشم به سبک مانترا در تمام دنیا به کار می رود.

عصبانیت یکی از واکنش های عاطفی و گاهی اوقات نشانه هشدار خوبی است که همه چیز در زندگی ما خوشایند و مطلوب نیست.

علت خشم را شناسایی کنید؛ مثلا وقتی خسته هستید، ناراحت هستید، شب خوب نخوابیده اید، یا کسی که با شما رفتار گستاخانه ای داشته باشد؟

شما باید از این محرک ها آگاه باشید تا بفهمید چه شرایطی موجب عصبانیتتان می شود.این مرحله اول مستلزم این است که تا حدی از آنچه در حال رخ دادن است آگاه باشید و تشخیص دهید که چه چیزی شما را خاموش می کند.

راه-های-ساده-کنترل-عصبانیت

راه های ساده کنترل عصبانیت

مراقب صحبت های منفی خود باشید، چون تفکر منفی منجر به طغیان خشم می شود. گاهی اتفاقی می افتد که شما را ناراحت کند، ممکن است بعد از مدتی که به آن فکر می کنید دیگر مسئله بدی برایتان نباشد.

اجازه دهید دیروز بگذرد؛ کاری که دیروز اتفاق افتاده لازم نیست روی امروزتان تاثیر بگذارد، اگر شما به درد، تنفر یا عصبانیت خود فکر کنید، با گذشت هر روز بیشتر احساس تلخ و بدی خواهید کرد.

به جای اینکه به عصبانیت خود اجازه دهید تا از کنترل شما خارج شود، هر بار که احساس عصبانیت می کنید، برای آرام کردن بدن و ذهنتان، به تمرین تکنیک های تنفس ساده عادت کنید.

وقتی انگیزه خود را تشخیص دادید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به شکل منفی واکنش نشان دهید یا خیر؛ اگر این کار را نکنید، باید یک جایگزین برای عصبانیتتان داشته باشید.

کنترل خشم به سبک مانترا

سبک مانترا روشی کاملا ساده است که تاثیری فوق العاده خواهد داشت و مورد تایید قرار گرفته است. در برخی موارد شما حق دارید خشمگین شوید، خشم حس ما را از عدالت و مسئولیت اجتماعی کنترل می کند.

در هنگام عصبانیت آهسته نفس بکشید، اما نفس های عمیق بکشید تا واکنش استرسی که معمولا همراه با عصبانیت همراه است را خنثی کنید.

کلمه یا عبارت آرامش بخش را تکرار کنید و روی عضلات خود فشار دهید و سپس آن ها را رها کنید یا از ۱ تا ۱۰۰ یا ۱۰۰ تا ۱ بشمارید.

هر وقت عصبانی می شوید، به گذشته نگاه نکنید ؛ با انجام این کار ممکن است تلخی گذشته را به یاد بیاورید. بهتر است روی آنچه در حال حاضرمی توانید برای حل مساله انجام دهید تمرکز کنید.

ماهیچه های سخت را آرام کنید و به موسیقی گوش بدهید. دور شدن از منبع عصبانیت، چه مکان و چه شخص، یک مهارت مدیریت عصبانیت است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.