تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

چاقی با برنج یا نان؟

  • کد خبر : 4269
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
چاقی با برنج یا نان؟
برخی باورهای غلط درباره چاق کننده ها وجود دارد که افراد را دچار اشتباه کرده و برای رژیم غذایی خودسرانه برخی مواد غذایی مفید را حذف می کنند. برنج چاق کننده تر از نان است یک باور اشتباه است، کم تحرکی و ریزه خواری ها وزن را افزایش می دهد. افرادی که در تغذیه خود فیبر را قرار می دهند در کنترل وزن خود بسیار موفق خواهند بود.

برنج یا نان کدام  موجب چاقی می شود؟

برخی باورهای غلط درباره چاق کننده ها وجود دارد که افراد را دچار اشتباه کرده و برای رژیم غذایی خودسرانه برخی مواد غذایی مفید مانند برنج را حذف می کنند.

چاقی با برنج یا نان یک باور اشتباه که برنج چاق کننده تر است، کم تحرکی و ریزه خواری ها وزن را افزایش می دهد.

افرادی که در تغذیه خود فیبر را قرار می دهند در کنترل وزن خود بسیار موفق خواهند بود.

هیچ ماده غذایی به تنهایی چاق‌ کننده نیست. بد نیست بدانید۱۰۰ گرم نان معمولی نسبت به ۱۰۰ گرم برنج پخته‌ بدون روغن، کالری بیشتری دارد.

مواد موجود در برنج

گروه چاق ‌کننده‌ نان و غلات یا برنج

ما ایرانی‌ ها برنج را با روغن فراوان دوست داریم و ته ‌دیگ‌ های چرب با ذائقه ما جور است، این موضوع باعث می‌شود کالری برنج نسبت به نان افزایش پیدا کند.

به‌ طور کلی برنج کالری کمتری نسبت به نان دارد. یادتان باشد هیچ ماده غذایی‌ به تنهایی چاق ‌کننده نیست. چاقی نتیجه مجموعه کالری ‌های دریافتی از مصرف انواع مواد غذایی و آشامیدنی است.

آشامیدنی‌ های نامناسب و پر قند هم کالری فراوانی دارند که افراد با مصرف بی رویه کالری زیادی دریافت می ‌کنند و به ‌تدریج چاق می‌ شوند.

اگر میزان کالری غذاهای مصرفی از هر غذایی حتی غذاهای کم‌ کالری، بیشتر از میزان کالری مورد نیاز بدن باشد، کالری اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره می ‌شود و باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد.

عوامل موثر در چاقی/ چاقی با برنج یا نان 

نحوه انتخاب غذا

تعداد وعده غذایی

چگونگی پخت و مصرف

ریزه‌ خواری‌ ها

میزان ورزش و فعالیت فیزیکی و سایر موارد

رابطه چاقی با برنج یا نان

مواد تشکیل دهنده برنج کربوهیدرات ها به صورت نشاسته هستند. برنج حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. سبوس برنج قهوه ای حاوی میزان مناسبی از این مواد است.

قدرت سیر کنندگی برنج بیشتر از نان است. اگر شما برنج را از وعده غذایی حذف کنید، برای سیر شدن مجبورید که دو برابر بیشتر نان بخورید.

با خوردن چند قاشق برنج می توانید نشاسته و کالری مورد نیاز بدن را تامین کنید. کالری دریافتی شما از برنج سفید و قهوه ای (سبوس دار) کمی متفاوت است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.