تاریخ : جمعه, ۲۷ بهمن , ۱۴۰۲ 7 شعبان 1445 Friday, 16 February , 2024
5

کاهش قیمت خودرو در روزهای آینده

  • کد خبر : 3846
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کاهش قیمت خودرو در روزهای آینده
براساس گزارش میدانی حدود ۱۵ روز گذشته خودرو‌های داخلی و وارداتی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته اند و خریداران منتظر کاهش قیمت بیشتر در روزهای آینده هستند.

کاهش قیمت خودرو

کاهش قیمت خودرو براساس گزارش میدانی در  ۱۵ روز گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در خودرو‌ های داخلی و وارداتی دیده شده  و خریداران منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند.

به اعتقاد فعالان بازار قیمت خودرو مسیر کاهشی خواهد داشت و دیگر نباید منتظر افزایش قیمت که در ماه های گذشته روند صعودی روز به روز و ساعتی داشت، باشیم.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو در چند ماه آینده خودرو دیگر از لیست کالای سرمایه ‌ای خارج می ‌شود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز اظهار داشت: این روزها قیمت طلا، سکه و دلار روند نزولی دارد و این موضوع روی قیمت خودرو بسیار تاثیر گذاشته است.

کاهش-قیمت-خودرو

هفته‌ های آینده قیمت خودرو منطقی خواهد شد

او گفت: قیمت خودرو از هفته گذشته تاکنون روند نزولی دارد و این کاهش قیمت‌ ها ادامه دار خواهد بود و در هفته ‌های آینده این کاهش ‌ها بیشتر خواهد شد.

موتمنی تصریح کرد: با کاهش قیمت‌ خریدار بیشتر شده و اما فروشنده‌ ها کم می شوند چون افراد خودرو را گران خریده اند، از فروش آن خودداری می‌ کنند تا شاید به قیمت بیشتر برسد.

او به تاثیرات منفی کرونا روی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: با تشدید محدودیت ‌های کرونایی بازار خودرو وضعیت بدتری خواهد داشت و این روند ادامه دار است.

به گفته موتمنی در هفته‌ های آینده قیمت خودرو منطقی خواهد شد و با قیمت‌ های متعادل تری خرید و فروش خواهد شد.

خودروسازان در سال ۹۸ با زیانی سنگین مواجه و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند. این قانون برای شرکت ‌هایی بود که نیمی از سرمایه خود را از دست داده‌ اند.

قیمت‌ گذاری دستوری محصولات

کارشناسان می گویند قیمت‌ گذاری دستوری محصولات نه تنها قیمت تمام شده خودرو‌ها را پوشش نمی ‌داد، بلکه بسیار کمتر از حد انتظار خودروسازان بود و تلاش‌ برای رفع این مشکل از سال‌ های گذشته ادامه دارد.

چالش خودروسازان با متولیان امر قیمت‌ گذاری برای دریافت مجوز افزایش قیمت متناسب با افزایش قیمت نهاده ‌های تولیدی همچنان ادامه دارد.

افزایش قیمت توسط شورای رقابت و سازمان حمایت اعلام شد؛ این کار با ارائه اطلاعات و مستندات از سوی خودروسازان و شرایط ملتهب بازار خودرو انجام شد.

بالا رفتن تورم، نشان از افزایش هزینه ‌های خودروسازان نسبت به سال ۹۸ دارد، بالا رفتن نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، هزینه‌ های حمل‌ و نقل، حقوق و دستمزد عواملی برای افزایش قیمت تمام شده محصولات هستند.

مصرف کننده می خواهد بدانند آیا نوسانات قیمت خودرو دست دلالان و واسطه‌ ها را از بازار خودرو کوتاه می کند و خودرو به ‌دست مصرف‌ کننده واقعی می رسد؟

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.